Valkyrie Elysium - Wiele gier za mn膮, a wci膮偶 czuj臋 ekscytacj臋 kiedy do moich r膮k trafia kolejny tytu艂 przygotowany przez studio lub producenta wywodz膮cego si臋 z Japonii! Ju偶 kilka dni zapoznaj臋 si臋 z mark膮, do kt贸rej w 2006 roku naby艂o prawa Square Enix, mowa o Valkyrie, kt贸ra wysz艂a spod r臋ki Masakiego Norimoto. Dzi艣, po 16 latach, historia Walkirii zostaje opowiedziana w zupe艂nie innym stylu, ni偶 tym kt贸ry zapami臋tali fani serii, a mi dane jest na gor膮co sprawdzi膰 jak wypada legendarna seria w nowej ods艂onie.
Valkyrie Elysium, bo o niej mowa, ruszy艂a na mojej konsoli niczym b艂yskawica Thora, od pocz膮tku nasza bohaterka ma jasno nakre艣lone zadanie, jej Pan, Odyn, os艂abiony po brutalnym starciu musi powr贸ci膰 do si艂, aby stawi膰 czo艂o kolejnej batalii w otaczaj膮cym go Ragnaroku. Tytu艂owa Walkiria przybywa do Midgardu aby oczy艣ci膰 dusze poleg艂ych i zasili膰 moc Nordyckiego Boga, nie b臋dzie to jednak 艂atwe zadanie, bowiem Odyn jako b贸g posiada zar贸wno wiernych wyznawc贸w jak i zagorza艂ych przeciwnik贸w.
Do艣膰 ju偶 zosta艂o powiedziane, by wci膮偶 nie dostrzega膰 w jakich realiach fabu艂a gry ma swoje miejsce. Nordycka mitologia to temat do艣膰 pi臋kny ale te偶 ci臋偶ki do okie艂znania, w tym wypadku tw贸rcy nie mieli zbyt du偶o funduszy jak i czasu aby t膮, jedn膮 z niedocenionych mitologii rozwin膮膰. To te偶 nie jest tak, 偶e magii tego 艣wiata nie odczujemy, co jaki艣 czas bardzo jasno odczuwalny jest wyj膮tkowy klimat.
Fabularnie gra stoi na przyzwoitym poziomie, cho膰 艣mia艂o mo偶na wymaga膰 wi臋cej, szczeg贸lnie zrobi膮 to Ci, kt贸rzy zjedli z臋by na omawianej serii jeszcze zza czas贸w kiedy g艂贸wn膮 zalet膮 produkcji spod znaku Valkyrie by艂o RPG z mocnym naciskiem na strategiczne rozwi膮zywanie konflikt贸w bojowych. Posta膰 protagonistki rozwija si臋 wraz z etapami, kt贸re gracz pokonuje i cho膰 na pocz膮tku jest niemrawo i g艂贸wna bohaterka wydaje si臋 by膰 pusta, to z czasem jeste艣my w stanie nawi膮za膰 z ni膮 ni膰 wi臋zi.
Plusem tej pozycji jest rozgrywka, od pocz膮tku nabywamy umiej臋tno艣ci i uzbrojenie, kt贸re z czasem ma powa偶ne znaczenie odno艣nie tego z jakim przeciwnikiem dane b臋dzie nam si臋 zmierzy膰. Zaczynaj膮c od wzmacniania punkt贸w zdrowia, ulepszania zakl臋膰 a偶 po korzystanie z coraz to pot臋偶niejszych or臋偶y, kt贸re s膮 modyfikowane na bazie kryszta艂贸w otrzymanych z cia艂 naszych przeciwnik贸w. Podnoszenie kwalifikacji i mo偶liwo艣ci w tej grze ma po prostu du偶e znaczenie.
System walki mo偶e kojarzy膰 si臋 z siekank膮 i w sumie s艂usznie, nie za wiele w nim innych atrybut贸w, ale to o czym wcze艣niej wspomnia艂em, plus nasza 艣liczna bohaterka, sprawia 偶e gra si臋 nie nu偶y. Ponadto ze wzrostem naszych umiej臋tno艣ci bohaterka potrafi wezwa膰 wsparcie w postaci dusz wojownik贸w tzw. Einherjar贸w, kt贸rzy staj膮 do boju z naszym przeciwnikiem przez okre艣lony czas, co jest zdecydowanie przydatn膮 form膮 wsparcia.
Wizualnie gra prezentuje si臋 dobrze, nie jest naszpikowana super efektami, bowiem na takowe, jak mniemam, nie by艂o ani czasu ani odpowiednich funduszy, ale jest naturalnie, spora cz臋艣膰 scenerii wygl膮da do艣膰 realistycznie. Zdecydowanie fani kobiecych, s艂odkich urok贸w b臋d膮 zadowoleni spogl膮daj膮c na nasz膮 protagonistk臋 i pozosta艂e bohaterki.
Podsumowuj膮c mo偶na by rzec kiedy艣 to by艂o, teraz to nie ma, ale tym razem sensu tutaj to zdanie nie ma, nale偶y odr贸偶ni膰 to co jest od tego, z czym gracz mia艂 ju偶 w tej serii do czynienia i w贸wczas gra nabiera rumie艅c贸w, kt贸rych nie brakowa艂o na moich policzkach kiedy ko艅czy艂em kolejne etapy rozgrywki.
Na Polskim rynku gra zadebiutowa艂a dzi臋ki dystrybucji firmy Cenega Polska.
Materia艂 chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrze偶one. Dalsze rozpowszechnianie artyku艂u tylko za zgod膮 wydawcy.