Ważna informacja News: Dragon Ball Project: Multi - Pierwsza gra 4v4 team w uniwersum Smoczych Kul!

Polecamy

Shinobi World / 蹇嶃伄涓栫晫


Typ: Gry PC
Platforma: PC
Gatunek: Przegl膮darkowa, MMORPG
Premiera: 09.2013 (09.2013, Polska)
Status: Wydana (Wydana, Polska)
Kategoria wiekowa: 12
Wydawca: CompeR Games (Polska)
Ocena recenzenta: | Matex


Shinobi World - Jako 偶e nie mam wi臋kszego poj臋cia o historii universum Naruto, skupi艂em si臋 na wa偶niejszym aspekcie: Technicznym. Po艣wi臋ci艂em czas by zbada膰 zasady panuj膮ce w Shinobi World, kt贸re w dalszej cz臋艣ci b臋d臋 okre艣la艂 mianem SW. Dzi艣 na tapet臋 bierzemy Shinobi World.

Dzi臋ki temu, 偶e gra jest cz臋艣ci膮 grupy Comper Games, nie musimy zak艂ada膰 nowego konta, je艣li takowe posiadamy, tylko wystarczy poda膰 dane z platformy CG. Pomijamy dzi臋ki temu czas na szukanie jakich艣 maili, potwierdzanie to偶samo艣ci itp. Masz konto na platformie CG? Mo偶esz szybko gra膰 w ka偶d膮 gr臋, nale偶膮c膮 do grupy.

Pierwsze wra偶enie:
Strona g艂贸wna SW jak i dobrze znanej gry Kosmiczni Wojownicy, w schemacie jest ta sama. Stylistycznie ca艂a gra Shinobi jest zmieniona i dopasowana do uniwersum Naruto - musz臋 przyzna膰, 偶e jest klimatycznie i estetyka wykonania ca艂ego interfejsu strony g艂贸wnej czy te偶 w艂a艣ciwej rozgrywki jest podobna do Kosmicznych ale utrzymana w duchu Naruto, wi臋c mo偶na si臋 poczu膰 jak u siebie, je艣li kto艣 jest fanem tego tworu, a o to chyba chodzi by gra dawa艂a klimat, jaki oczekujemy. Jako grafik amator mog臋 co艣 oceni膰 pod k膮tem, wi臋kszym ni偶 "艂adne kolorki" :D

Po zalogowaniu si臋, wybieramy story, a jest dost臋pne obecnie tylko jedno - Naruto. Dalej, tworzymy posta膰 i wkraczamy w 艣wiat gry. SW i KW nie r贸偶ni膮 si臋 za bardzo, wygl膮daj膮 bardzo podobnie i m艂odszy brat KW czerpie z pierwowzoru do艣膰 sporo - czy to 藕le? Wydaje mi si臋 偶e nie, poniewa偶 lepsze jest wrogiem dobrego, a je艣li co艣 dzia艂a dobrze to po co to zmienia膰. Je艣li grali艣cie, kiedykolwiek w KW to szybko si臋 po艂apiecie w interfejsie SW. Musz臋 przyzna膰, 偶e przez ten plus nie jestem wstanie oceni膰 dobrze gry, jakbym pierwszy raz na oczy widzia艂 takie cuda, ale my艣l臋 偶e Comper Games umy艣lnie u偶y艂o silnika KW i jak wygl膮da interfejs, poniewa偶 jest intuicyjny, a wiele os贸b, kt贸re graj膮 w Kosmicznych szybko b臋d膮 mogli si臋 wci膮gn膮膰 w Shinobi World.

S膮 jednak r贸偶nice mi臋dzy obiema produkcjami i nie zwracam uwagi tylko na aspekt 偶e to inne uniwersum. Przede wszystkim, statystyki s膮 bardziej jak w grach RPG, to znaczy za poziom dostajemy punkty, a Punkty Atrybut贸w - PA, przypisujemy w jedn膮 z sze艣ciu statystyk, takich jak si艂a, szybko艣膰, wytrzyma艂o艣膰, moc, si艂a woli i energia. Te rozwi膮zanie, pozwala unikn膮膰 miliard贸w cyferek przy statystykach postaci, kt贸re od 2 lat maja poziom 1250, a mocy wi臋cej ni偶 niekt贸rzy na GBornie. Warto zaznaczy膰 r贸wnie偶 i w SW, mamy Punkty Akcji i one r贸wnie偶 maj膮 skr贸t PA, wi臋c mo偶e doj艣膰 do drobnych pomy艂ek na chacie z innymi graczami.

Kolejne rzeczy to zdolno艣ci. Techniki jakimi dysponuje nasz bohater to cztery g艂贸wne: Taijutsu, Kenjustu, Shurikenjustu i Ninjustu, a ka偶de z nich ma swoj膮 w艂asn膮 艣cie偶k臋 rozwoju. Po osi膮gni臋ciu konkretnego rozwoju danej techniki, b臋dziemy mogli osi膮gn膮膰 specjalizacj臋 danego jutsu. Trening, jaki wyst臋puje w KW, te偶 jest i tutaj. Dzia艂a na innych zasadach. Nie ulepszamy treningiem bazowych statystyk, a otrzymujemy punkty do ulepszania justu. Z racji, 偶e technik do nauczenia jest ca艂kiem sporo, a do tego specjalizacje i ka偶da nast臋pna technika z danego jutsu kosztuje wi臋cej ni偶 poprzednia, raczej nie pr臋dko u艣wiadczymy w tabelkach jutsu jakich艣 astronomicznych liczb jak to ma miejsce w KW.

Z tego co zauwa偶y艂em, s膮 te偶 takie rzeczy jak Crafting - na zasadach i偶 trzeba posiada膰 schemat + sk艂adniki do wytworzenia czego艣. Manuskrypty - pozwalaj膮 one ulepsza膰 techniki. Jest te偶 "Wioska" - kt贸ra jest odpowiednikiem imperium. Mo偶na posiada膰 swoje zwierz臋ta, i tak samo jak w KW - pupili kupujemy za Punkty Ninja - Odpowiedniki Kosmicznych Punkt贸w.

Ekwipunek, r贸wnie偶 jest bardzo podobny, ma jednak r贸偶nic臋. W SW jest limit ud藕wigu. Za pewne da si臋 go powi臋ksza膰, ale startowa posta膰 ma mo偶liwo艣膰 ud藕wigu 30 przedmiot贸w. Nie uwa偶am tego za co艣 z艂ego, ale zapewne dodaje jakiego艣 realizmu do tej rozgrywki.

Co fajniejsze to to, 偶e mamy map臋 艣wiata, kt贸ra pomaga nam ustali膰, w kt贸rej lokacji jeste艣my - fakt, 偶e mo偶emy teleportowa膰 si臋 do innych lokacji, za pomoc膮 punkt贸w teleportacji, ale w KW nie ma jako takiej mapy. Wydaje mi si臋, 偶e w SW nie b臋dzie tyle lokacji, a team CG, nauczony b艂臋dami i sukcesami pierwowzoru na pewno przemy艣la艂 spraw臋 by m贸c 艂atwiej rozwija膰 gr臋.

Wreszcie mamy rozgrywk臋 - jest ona znajoma i r贸偶ni si臋 g艂ownie wizualnie, nadal mamy mapki jako osobne lokacje i poruszamy si臋 nimi, przechodz膮c z jednej do drugiej. Misje wy艣wietlaj膮 si臋 na mapce i je艣li chcemy mo偶emy przyj膮膰 i wykona膰 dane zadanie. Formu艂a jaka dzia艂a w KW b臋dzie dzia艂a膰 i tutaj bo gra w ten spos贸b jest w stanie przedstawi膰 histori臋 uniwersum. Pierwsze minuty to takie drobne wprowadzenie, zabi艂em kilkana艣cie mobk贸w i wbi艂em par臋 poziom贸w, potem musia艂em wylosowa膰 wiosk臋 i trafi艂em do Wioski 艢niegu. My艣l臋 偶e losowanie wioski to dobry spos贸b, wi臋kszo艣膰 chcia艂aby by膰 w wiosce Li艣cia. Szkoda, 偶e do艂膮czenie do danej wioski, nie daje jakich艣 buff贸w - to by mog艂o nada膰 wi臋kszy sens temu wyborowi. Reszta gry bardzo przypomina to jak si臋 obecnie gra w Kosmicznych - wykonujemy zadania, przemierzamy lokacj臋 i odkrywamy story poprzez przechodzenie kolejnych etap贸w czy po pokonywaniu wrogich Shinobi.

Sumuj膮c uwa偶am 偶e Shinobi World, korzysta ze sprawdzonej formu艂y i bazuje na sprawdzonych rozwi膮zaniach, ale zosta艂y zaimplementowane zmiany, maj膮ce uchroni膰 gr臋 przed szybkimi resetami czy liczbami dos艂ownie i przeno艣nie z kosmosu. Interfejs gry jest 艂atwy do odczytania i je艣li nawet kto艣 nie gra艂 w KW, szybko si臋 po艂apie o co chodzi, wi臋c i nawet najm艂odsi dadz膮 sobie rad臋 z odpowiednim zaparciem.

Je艣li kto艣 jest fanem Naruto, b膮d藕 lubi po prostu to uniwersum, koniecznie powinien spr贸bowa膰 swoich si艂 w Shinobi World, dla starych wyjadaczy to poznanie starej i znanej historii troch臋 na nowo. A je艣li 艣rednio kojarzycie Naruto, ale znacie KW, to nic wam nie zaszkodzi sprawdzi膰 Shinobii, mo偶e wam si臋 spodoba.

Na tym sko艅cz臋 t膮 recenzj臋, je艣li si臋 nie zgadzacie z moj膮 opini膮, to nawet lepiej, sami sprawdzicie czy gra wam pasuje, tym czasem ja wskakuje na chmurk臋 Kinto i odlatuje w bardziej znane mi tereny ;)


Materia艂 chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrze偶one. Dalsze rozpowszechnianie artyku艂u tylko za zgod膮 wydawcy.
Linki sponsorowane: Kosmiczni.pl - Gra inspirowana mangą Dragon Ball | Shinobi World
Polecamy